بررسی راه هاي رسوخ مُدهاي غير متعارف بر جامعه
دسته بندي :
علوم انسانی »
روانشناسی و علوم تربیتی
مقدمه:جامعه خود به خود معنی و مفهوم ندارد. اصولاً جامعه مفهومی
انتزاعی و ساخته تفکرات و ذهنی بشری است که در اثر اجتماع و جمع شدن عده ای
از افراد و اعضای خانواده در یک مجموعه و محله و اقلیم و مکان اطلاق می
گردد و چون بشر از آغاز خلقت به صورت جمعی زندگی کرده و برای رفع نیازهای
اولیه و برقراری نیازهای ارتباطی و نیز عاطفی و ترس از خطرات حیوانات درنده
و رعد و برق و سیل و زلزله سعی در گردهم آیی و در کنار هم زیستن داشته
اند. (کاردان، 1373)
هر امر اجتماعی و پدیده اجتماعی عبارت است ، هر
موقعیت ، هر رابطه یا واقعیت1373)
هر امر اجتماعی و پدیده اجتماعی عبارت است ، هر
موقعیت ، هر رابطه یا واقعیتی که به نحوی یکی از جنبه های حیات اجتماعی را
توجیه کند. (محسنی منوچهر، 1366)
بنابراین اجتماعی بودن موجود انسان
امری مسلم و علی حده (علیحده) است و رفع نیازهای انسانی بوسیله یکدیگر یک
پدیده طبیعی و اجتناب ناپذیر است پس قلمرو انسان ها در گروه و روابط بین
آنها در بستری از نیازهای طبیعی و اجتماعی و عاطفی و ... در روی کره خاکی
پراکنده و مستتر است.
امروزه نیازها متنوع و پیچیده نشده و هزاران نیاز
اقتصادی، اجتماعی، هنری، علمی، فنی، تحصیم ، عاطفی، ورزشی و ... درهم
تنیده شده اند و با توجه به رشد و توسعه تکنولوژی و ارتباطات، هنسون ،
تکنولوژی های جدید ارتباطی، 1373 ترجمه حیدری).
سرعت ارتباط و انتقال
پیام ها چه از نوع پیام های شغلی و تحصیلی و علمی و پژوهشی و اقتصادی و
سیاسی و چه از نوع هنری و اجتماعی و ورزشی و غیره به سرعت در سراسر جهان
پراکنده و دریافت می گردد. آنچنانکه اگر در کره زمین در بالاترین نقطه
قطب شمال اتفاقی بیفتد در جنوبی ترین نقطه کره زمین در طول فقط چند دقیقه
ارتباط برقرار و پیام قابل شنیدن و دیدن و ... می باشد.
این مسئله در
مورد امور و پدیده های نابهنجار نیز وجود دارد و گروه های زیرزمینی و مافیا
می توانند اطلاعات و پیام ها را در کوتاه ترین زمان به گیرندگان خود منتقل
کنند. در این تحقیق نوع دیگری از نفوذ و رسوخ در اجتماعات مختلف را در نظر
داریم که پدیده ها و امور و رفتارهای مدی
(Fashen) که برخی حتی مورد
قبول هنجارهای جامعه ما نیستند. چگونه وارد جامعه شده و ترویج می شدند و
راه های مقابله با آن چگونه است؟
فهرست مطالب: فصل اول: كليات تحقيقمقدمه
كليات
اهميت مسئله
اهداف تحقيق
متغيرهاي تحقيق،فرضيه و سؤالات تحقيق
تعاريف واژه ها و اصطلاحات
فصل دوم: ادبيات و پيشينه تحقيقتقليد و مدگرايي در يادگيري بوسيكه مشاهده
نظريه هاي تقليد
ارزيابي نظريه هاي تقليد
عواملي كه بر احتمال وقوع تقليد اثر مي گذارند
انگيزش پيشرفت
فوبيها و ترسها و شناخت ها
سرمشق گيري در رفتار درماني
فراگيري رفتارهاي جديد
خلاصه فصل
فصل سوم: روش تحقيقروش تحقيق
نمونه آماري و حجم نمونه
ابزار گردآوري اطلاعات
روش گردآوري اطلاعات
روش آماري
فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده هاتجزيه و تحليل توصيفي
نمودار فراواني
تفسير آماري
تفسير درصدي
تحليل آماري
نتيجه آماري
فصل پنجم: نتيجه گيري نتيجه گيري
محدوديت ها و ملاحظات پژوهش
پيشنهادات
منابع و مآخذ پرسشنامه
-
راهنمای استفاده:
مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی
-
محتوای فایل دانلودی:
در قالب فایل word و قابل ویرایش