بررسی راه هاي رسوخ مُدهاي غير متعارف بر جامعه

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
مقدمه:
جامعه خود به خود معنی و مفهوم ندارد. اصولاً جامعه مفهومی انتزاعی و ساخته تفکرات و ذهنی بشری است که در اثر اجتماع و جمع شدن عده ای از افراد و  اعضای خانواده در یک مجموعه و محله و اقلیم و مکان اطلاق می گردد و چون بشر از آغاز خلقت به صورت جمعی زندگی کرده و برای رفع نیازهای اولیه و برقراری نیازهای ارتباطی و نیز عاطفی و ترس از خطرات حیوانات درنده و رعد و برق و سیل و زلزله سعی در گردهم آیی و در کنار هم زیستن داشته اند. (کاردان، 1373)
هر امر اجتماعی و پدیده اجتماعی عبارت است ، هر موقعیت ، هر رابطه یا واقعیت1373)
هر امر اجتماعی و پدیده اجتماعی عبارت است ، هر موقعیت ، هر رابطه یا واقعیتی که به نحوی یکی از جنبه های حیات اجتماعی را توجیه کند. (محسنی منوچهر، 1366)
بنابراین اجتماعی بودن موجود انسان امری مسلم و علی حده (علیحده) است و رفع نیازهای انسانی بوسیله یکدیگر یک پدیده طبیعی و اجتناب ناپذیر است پس قلمرو انسان ها در گروه و روابط بین آنها در بستری از نیازهای طبیعی و اجتماعی و عاطفی و ... در روی کره خاکی پراکنده و مستتر است.
امروزه نیازها متنوع و پیچیده نشده و هزاران نیاز اقتصادی، اجتماعی، هنری، علمی، فنی، تحصیم ، عاطفی، ورزشی و ... درهم تنیده شده اند و با توجه به رشد و توسعه تکنولوژی و ارتباطات، هنسون ، تکنولوژی های جدید ارتباطی، 1373 ترجمه حیدری).
سرعت ارتباط و انتقال پیام ها چه از نوع پیام های شغلی و تحصیلی و علمی و پژوهشی و اقتصادی و سیاسی و چه از نوع هنری و اجتماعی و ورزشی و غیره به سرعت در سراسر جهان پراکنده و دریافت می گردد. آنچنانکه اگر  در کره زمین در بالاترین نقطه  قطب شمال اتفاقی بیفتد در جنوبی ترین نقطه کره زمین در طول فقط چند دقیقه ارتباط برقرار و پیام قابل شنیدن و دیدن و ... می باشد.
این مسئله در مورد امور و پدیده های نابهنجار نیز وجود دارد و گروه های زیرزمینی و مافیا می توانند اطلاعات و پیام ها را در کوتاه ترین زمان به گیرندگان خود منتقل کنند. در این تحقیق نوع دیگری از نفوذ و رسوخ در اجتماعات مختلف را در نظر داریم که پدیده ها و امور و رفتارهای مدی
 (Fashen) که برخی حتی مورد قبول هنجارهای جامعه ما نیستند. چگونه وارد جامعه شده و ترویج می شدند و راه های مقابله با آن چگونه است؟

فهرست مطالب:
فصل اول: كليات تحقيق
مقدمه                                            
كليات                                            
اهميت مسئله                                        
اهداف تحقيق                                        
متغيرهاي تحقيق،فرضيه و سؤالات تحقيق                        
تعاريف واژه ها و اصطلاحات                                
فصل دوم: ادبيات و پيشينه تحقيق
تقليد و مدگرايي در يادگيري بوسيكه مشاهده                        
نظريه هاي تقليد                                    
ارزيابي نظريه هاي تقليد                                
عواملي كه بر احتمال وقوع تقليد اثر مي گذارند                        
انگيزش پيشرفت                                    
فوبيها و ترسها و شناخت ها                                
سرمشق گيري در رفتار درماني                            
فراگيري رفتارهاي جديد                                
خلاصه فصل                                        
فصل سوم: روش تحقيق
روش تحقيق                                        
نمونه آماري و حجم نمونه                                
ابزار گردآوري اطلاعات                                
روش گردآوري اطلاعات                                
روش آماري                                        
فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده ها
تجزيه و تحليل توصيفي                                
نمودار فراواني                                        
تفسير آماري                                        
تفسير درصدي                                        
تحليل آماري                                        
نتيجه آماري                                        
فصل پنجم: نتيجه گيري
نتيجه گيري                                        
محدوديت ها و ملاحظات پژوهش                            
پيشنهادات                                        
منابع و مآخذ                                        
پرسشنامه    
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 3861 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 105

حجم فایل:607 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش